piątek, 18 grudnia 2009

Chronopia: Początek

Nie jestem z tych starych wyjadaczy, którzy rżnęli w Chronopię i Warzone "kiedy ty jeszcze mleko matki piłeś".

"Złota era" Target Games przypadła wtedy, kiedy ja dopiero zaczynałem się bawić w bitewniaki i męczyłem moje pierwsze plastikowe pudełka-klony z orkami do Warhammer Fantasy Battle, w przerwach i z wypiekami na twarzy wertując army book do tychże z piątej edycji. O Chronopii i jej 'bardziej sf' starszym bracie dowiedziałem się z od wielu lat nie drukowanego, acz kultowego magazynu Reset (kto czytał, ręka w górę! Ja miałem wszystkie numery swego czasu :-P ). Był tam kiedyś pseudo-cykl o grach bitewnych - było o 40k (drugiej i trzeciej edycji), WFB, Warmasterze, Warzone i właśnie o Chronopii. Jak wspomniałem, zajęty byłem wtedy pasjonującymi (mówię bez sarkazmu, wtedy człowiek był młodziutki i to naprawdę było COŚ) potyczkami 9 Black Orcs vs. 8 Wood Elf Archers i raczej nie zwróciłem na te dziwactwa większej uwagi.

W międzyczasie Target Games wydał drugą edycję Warzone, zbankrutował, sprzedał prawa Excelsiorowi, który wydał drugą edycję Chronopii i trzecią Warzone, po czym zbankrutował, sprzedał prawa Paradoxowi, który Chronopię olał, a prawa do Warzone sprzedał Fantasy Flight Games, który zrobił z tego prepaintowy collectible miniature skirmish czy jakieś tam inne gówno.

Tyle z lekcji historii i wspominek.

Jakiś czas temu przeglądałem sobie Allegro i jakoś tak z nudów kliknąłem w dział "Warzone" (byłem zaskoczony ilością aukcji - ponad sto). Wiedziałem, że figurki do tej gry można kupić bardzo tanio, bo kiedyś widziałem, że "jakiśtamgosć" wyprzedawał resztki zapasów magazynowych. Nie interesowałem się tym za bardzo, gdyż choć coś tam o Warzone słyszałem, to kiedyś oglądałem figurki i wydały mi się jakieś takie dziwaczne i średnio piękne, a wszelkie demony i demonopodobne kreatury to już zupełnie paskudne. No, wyjatkiem może była plastikowa piechota Bauhausu i Imperialu z zestawu startowego. No ale bez dygresji. Więc wchodzę w ten dział, a tam bach! ten sam gość wystawia tuziny blisterków do Chronopii, wiele z nich w ilości sześciu lub więcej sztuk. Cena - jak to się ładnie mówi - symboliczna. Więc się całą sytuacją zainteresowałem, obejrzałem zdjecia figurek, ściągnąłem zasady, poczytałem na forach... I wiedziałem, że muszę mieć Chronopię :-D I niech mi ktoś jeszcze kiedyś powtarza jakieś bzdety o 'martwych systemach' bez nowych graczy :-P

Posiedziałem z nosem w pdfach i zdecydowałem, co zamówić. Postanowiłem, zamiast jednej 'dużej' armii o rozmiarach turniejowych, zakupić dwie mniejsze - w ten sposób będę mógł udostępnić część kolekcji i będę przynajmniej miał z kim grać/kogo zarażać :-P (jest jeszcze trochę graczy w Polsce/Warszawie, o czym przekonałem się na forum Wargamera, jednak z turniejami/ustawkami raczej słabo) Wybór padł na Synów Kronosa (barbarzyńcy z północy, połączenie Celtów z Conanem Barbarzyńcą) i Elfy (ale nie takie pedałkowate lalusie - w końcu Chronopia to Dark Fantasy i elfy są do tego klimatu adekwatne).

Rezultat moich działań niedługi potem przybył priorytetem:


W sumie mam:
Synowie Kronosa:
8 Wojowników Plemiennych + wódz
4 Gwardzistów + wódz
8 Panów Viridianu
8 Procarzy
1 Wyrd

Elfy
12 Żołnierzy Milicji + dowódca
8 Włóczników + dowódca
4 Strażniczki Płomienia z Domu Helios + dowódca
1 Wojownik Słońca z Domu Helios

Na kilka potyczek wystarczy, ale oczywiście na tym się pewnikiem nie skończy, gdyż jak wszyscy wiemy apetyt rośnie w miarę jedzenia ;-) Na Allegro pojawił się już kolejny 'rzut' blisterków, tym razem w nieprzywoitej cenie wywoławczej wynoszącej... 2zł za sztukę :-P Korzystając z tak niskiej ceny postanowiłem zakręcić się też wokół siostrzanego Chronopii systemu Warzone. Niestety wybór jest znikomy - licytuję trochę Bractwa (oddział Mortyfikatorów, Kardynała Dominika, Inkwizytor, Walkirie, niestety tylko jeden blister Elitarnych Żołnierzy oraz kilka CKM Żołnierzy Bractwa), jednak nie mam złudzeń, że zebranie sensownej armii będzie o wiele trudniejsze niz w Chronopii i pewnie długi czas będę dybał na okazje na Allegro... No cóż, trudno, się poćwiczy cierpliwość ;-)

Zainteresowanych zapraszam na forum dawnego dystrybutora, http://wargamer.pl/forum/index.php do działów Chronopii i Warzone. Środowisko nieco rozleniwione (trudno im się dziwić), ale zatwardziałe i grom Targeta nie odpuszcza :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz